Leśne Warsztaty
w Twojej Szkole
Sensoryczne zajęcia dla dzieci w Twojej szkole, prowadzone przez wykwalifikowanych instruktorów survivalu
Co W Lesie Szumi
ZMYSŁ SŁUCHU
Las nocą gra niesamowitą muzykę. Nocne ptaki śpiewają, mały lis popiskuje gdzieś w oddali. Drzewo szumi na wietrze, a w koło nas słychać szelest jesiennych liści
ZMYSŁ WZROKU
Zgaś latarkę, wycisz umysł, spójrz przed siebie, w blask księżyca, a zobaczysz co nas wszystkich tu zachwyca.
ZMYSŁ DOTYKU
Podnieś patyk, chwyć za korę, stań na liściu gołą stopą. Wskocz w kałużę, przytul drzewo, możesz też utulić mech.
ZMYSŁ WĘCHU
Gdy żywica kapie z drzewa, a na bagnach wiatr zawieje, las zapachem się rozwieje.
W dzisiejszych czasach musimy skupić swoją uwagę na najmłodszych, to w końcu nasze dzieci zbudują przyszłość. Warto pokazać im świat bez telefonu, internetu i gier wideo.
W dzisiejszym zabieganym świecie, w którym wszyscy żyjemy na co dzień, powinniśmy podarować dzieciom naturę, pokazać im świat pełen naturalnych barw i pozytywów.
Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom z Leśnymi Warsztatami, które przygotowaliśmy przy współpracy z psychologiem i pedagogami.
Zajęcia prowadzone przez instruktorów survivalu i bushcraftu, będą czymś nowym w życiu dzieci, to właśnie nasi ludzie, miłośnicy leśnej kniei, osoby blisko związane z przyrodą, z ogromną przyjemnością wprowadzą Twoje dziecko w prawdziwy świat magii, outdooru i bushcraftu.
Pobierz Plakat Dla Swojej Szkoły
Oferta Warsztatów: "Edukacja przez Przygodę - Wykorzystanie Lasu Jako Przestrzeni Edukacyjnej
Dla Nauczycieli”
Zajęcia prowadzone w lesie mają znaczący wpływ na rozwój dziecka oraz przyswajanie przez niego wiedzy, co jest rezultatem unikalnego połączenia edukacji, doświadczenia bezpośredniego i interakcji z naturalnym środowiskiem. Oto kilka kluczowych aspektów, na które wpływają takie zajęcia:
01
Rozwój Sensoryczny
Kontakt z naturą stymuluje wszystkie zmysły: wzrok, słuch, dotyk, węch i czasami smak, co jest niemożliwe do osiągnięcia w tradycyjnej sali lekcyjnej. Dzieci uczą się poprzez doświadczanie – obserwując zmieniające się pory roku, dotykając różnych tekstur roślin i gleby, słuchając dźwięków przyrody.
03
Wiedza i umiejętności praktyczne
Zajęcia w lesie oferują bezpośrednią naukę o środowisku, ekosystemach, roślinach i zwierzętach. Dzieci uczą się umiejętności praktycznych, takich jak budowanie schronienia, orientacja w terenie czy rozpoznawanie gatunków, co zwiększa ich samodzielność i poczucie odpowiedzialności.
05
Kreatywność i wyobraźnia
Naturalne środowisko stwarza nieograniczone możliwości do gier i eksploracji, co sprzyja rozwojowi kreatywności i wyobraźni. Dzieci uczą się myśleć innowacyjnie, rozwiązując problemy i adaptując się do zmieniającego się otoczenia.
07
Rozwój odpowiedzialności za środowisko
Regularny kontakt z naturą buduje u dzieci szacunek i troskę o środowisko naturalne. Uczą się one zrozumienia zależności między człowiekiem a przyrodą oraz konsekwencji ludzkich działań dla środowiska, co jest kluczowe dla kształtowania postaw proekologicznych.
02
Zdrowie Fizyczne
Aktywność na świeżym powietrzu, takie jak chodzenie, wspinaczka, czy bieganie, wspiera rozwój fizyczny dzieci, poprawiając ich koordynację, siłę i ogólną kondycję fizyczną. Zajęcia te również promują zdrowe nawyki związane z aktywnym trybem życia.
04
Rozwój emocjonalny i społeczny
Praca w grupie podczas zajęć na zewnątrz wspiera rozwój społeczny, ucząc dzieci współpracy, komunikacji i rozwiązywania konfliktów. Kontakt z naturą ma również pozytywny wpływ na zdrowie psychiczne, redukując stres i poprawiając samopoczucie.
06
Uczenie się przez doświadczenie
Edukacja w lesie opiera się na bezpośrednim doświadczeniu i eksperymentowaniu, co jest uznawane za jedną z najskuteczniejszych metod nauki. Dzieci lepiej zapamiętują informacje i umiejętności nabyte w sposób praktyczny, co przekłada się na głębsze zrozumienie i długotrwałe przyswajanie wiedzy.
Zajęcia prowadzone w lesie są więc nie tylko metodą na ciekawe spędzenie czasu, ale również efektywnym narzędziem edukacyjnym, które wspiera wszechstronny rozwój dziecka i przygotowuje je do życia w harmonii ze środowiskiem naturalnym.